HU| EN

Az RTL Klub csatornája a MinDig TV kínálatában

Megszületett a megállapodás az Antenna Hungária csoport (AH) és a Magyar RTL Televízió Zrt. között a digitális földfelszíni műsorterjesztésről

Megszületett a megállapodás az Antenna Hungária csoport (AH) és a Magyar RTL Televízió Zrt. között a digitális földfelszíni műsorterjesztésről, amelynek értelmében a piacvezető RTL Klub műsora ezentúl a MinDig TV szolgáltatás szabadon fogható kínálatának részét képezi.

Aláírásra került a megállapodás az Antenna Hungária csoport (AH) és a Magyar RTL Televízió Zrt. között az RTL Klub MinDig TV digitális földi platformon történő részvételéről. Az RTL Klub ezáltal 2009. május 8-ától SD felbontásban, előfizetési díj nélkül elérhető a nézők számára a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás kínálatában. A magyarországi piacvezető kereskedelmi csatorna programja Budapest körzetében a 62-es, Kabhegy körzetében a 61-es, Szentes körzetében pedig a 65-ös csatornán érhető el.

Mint ismeretes, a MinDig TV szolgáltatás Budapest, Kabhegy és Szentes adóállomások körzetében indult el 2008. december 1-jén, közel 60%-os lakossági lefedettséggel, a Duna TV HD és a Duna II Autonómia SD felbontású, szabadon fogható műsoraival. A szolgáltatás igénybevételéhez megfelelő állapotban lévő szélessávú tetőantenna, valamint egy DVB-T MPEG-4 HD dekóder, vagy egy DVB-T MPEG-4 HD tunerrel felszerelt integrált televízió szükséges.

Az aláírt szerződés az AH csoport digitális földfelszíni televíziós műsorterjesztési jogosultságának végéig, azaz 2020. szeptember 5-éig lesz hatályban. A megállapodás keretében a két cég az összes folyamatban lévő ügyét is sikeresen rendezte, beleértve a cégek közötti digitális átállással és az azzal összefüggésben lévő analóg televíziós hálózat- és infrastruktúra-munkálatokkal kapcsolatos kereseteket és pereket is. Ezen túlmenően a Magyar RTL Televízió csatlakozott az AH által alapított Digitalizációs Szervezethez, a stratégiai együttműködés alapján az RTL Klub is részt vesz a MinDig TV platform promóciójában.

„Szándékunk, hogy piacvezető szerepünket fenntartsuk, ennek továbbra is fontos elemét képezi a földfelszíni platformon történő részvétel, a magyar háztartások körülbelül 20%-a ugyanis kizárólag ezt a terjesztési módot használja. A mai megállapodás is azt mutatja, hogy a Magyar RTL Televízió a magyar televíziós műsorszolgáltató piac hosszú távon elkötelezett részvevője, megalapozott üzleti stratégiával rendelkezünk az analóg földfelszíni jogosultságunk lejártát követő időszakra is. Cégünk támogatja a digitális átállást és minden új technológiát a műsorszórásban” – hangsúlyozta Dirk Gerkens, a Magyar RTL Televízió Zrt. vezérigazgatója.

„A mai nap döntő fontosságú a MinDig TV szolgáltatásunk tekintetében, hiszen Magyarország legnépszerűbb csatornája hosszú távon jelenik meg a szabadon fogható digitális földfelszíni kínálatban. Üdvözöljük a Magyar RTL Televízió előrelátó döntését, amelynek értelmében a digitális földfelszíni platform egyik meghatározó szereplőjeként aktívan részt vesz a magyarországi digitális átállás folyamatában annak érdekében, hogy az a 2,5 millió magyar állampolgár, aki a földfelszíni sugárzást használja, továbbra is előfizetési díj nélkül hozzájuthasson a kedvenc televíziós csatornájához” – emelte ki Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Antenna Hungária Zrt. Magyar RTL Televízió Zrt.



További információ:

Antenna Hungária Zrt.
Tóth András
kommunikációs vezető
Tel: +36 1 464-2110
E-mail: totha [kukac] ahrt.hu

Magyar RTL Televízió Zrt.
Rényi Ádám
kommunikációs igazgató
Tel: +36 1 382-8151
E-mail: renyi.adam@rtlklub.hu

A MinDig TV-ről (www.mindigtv.hu)

A MinDig TV szolgáltatás Budapest, Kabhegy és Szentes adóállomások körzetében indult el 2008. december 1-jén, közel 60%-os lakossági lefedettséggel, a Duna TV HD és a Duna II Autonómia SD felbontású műsoraival. A szolgáltatás igénybevételéhez megfelelő állapotban lévő szélessávú tetőantenna, valamint egy DVB-T MPEG-4 HD-dekóder, vagy egy DVB-T MPEG-4 HD-tunerrel felszerelt integrált televízió szükséges. Decembertől megjelentek az üzletek kínálatában a MinDig TV matricás dekóderek és integrált televíziókészülékek, a matrica garanciát jelent arra, hogy a készülék alkalmas az előfizetési díj nélküli digitális földi televíziós sugárzás vételére.

Az Antenna Hungáriáról (www.ahrt.hu)

Az Antenna Hungária innovatív, vevőorientált telekommunikációs társaság, Magyarországon piacvezető az országos földfelszíni televízió- és rádióműsor-szórás és mikrohullámú hálózati szolgáltatások terén. Erősségeire, személyi állományára és tapasztalataira támaszkodva a társaság technológiákat és megoldásokat alkalmaz és fejleszt, hogy ezzel is hozzájáruljon üzleti ügyfelei és az egész iparág sikeréhez. A nemzetközi TDF Csoport tagjaként és független piaci szereplőként az AH célja, hogy kulcsszerepet játsszon a digitális televíziós és rádiós műsorszórásra való átállásban, valamint a műsorszórás és a távközlés konvergenciájában. A társaság egyedülálló adótorony-infrastruktúráján, valamint nagy tapasztalatokkal rendelkező és motivált csapatán alapuló élvonalbeli szolgáltatások átfogó választékát kínálja. Az AH hangsúlyt fektet a technikai innovációra, a szolgáltatások fejlesztésére, a magas színvonalú ügyfélmenedzsmentre és a lehető leghatékonyabb üzemeltetési környezet kialakítására.

Az RTL Klubról (www.rtlklub.hu)

Az RTL Klub a magyar televíziós piac és a hazai filmgyártás egyik legjelentősebb résztvevője. A Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) Magyarországon bejegyzett társaság, amely a luxemburgi székhelyű RTL Group konszern tulajdonában van. A Társaság 1997. április 8-án alakult meg azért, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) által magyarországi, földfelszíni, országos, kereskedelmi televíziós csatorna megalapítására kiírt pályázatra jelentkezzen. A felajánlott 2 engedély közül az egyiket az M-RTL Rt. nyerte el. A Műsorszolgáltatási Megállapodás aláírására 1997. július 9-én került sor, Magyarország piacvezető televíziója 1997. október 6-án kezdte meg adását. Az RTL Klub földi sugárzású kereskedelmi csatorna, melyet 3,4 millió lakásban lehet fogni. Az 1999 óta kialakult piaci viszonyok gyakorlatilag a mai napig érvényesek, bár a kezdeti ingadozás után a főműsoridős közönségarány 18-49 évesek körében a kereskedelmileg fontos időszakokban (szeptember-december, március-június) stabilan az RTL Klub előnyét mutatja.

További híreink