A MinDig TV digitális földfelszíni  televíziós szolgáltatást használók számának növekedése meghaladta az 52  ezret a 2011 január-május közötti időszakban, ezzel a tető- vagy  szobaantennával vehető digitalis szolgáltatást immáron több mint 220  ezren használták május végén. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság televíziós gyorsjelentésének adatait felhasználva elmondható, hogy  legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós platform bővült a  fenti periódusban hazánkban. A MinDig TV Extra digitális földfelszíni  szolgáltatás előfizetőinek száma megduplázódott és május végére  megközelítette a 30 ezret, mely eredménnyel a vezeték nélküli digitális  televíziós szolgáltatások közül a legnagyobb bővülést érte el.
A MinDig TV digitális földfelszíni  televíziós szolgáltatást használók számának növekedése meghaladta az 52  ezret a 2011 január-május közötti időszakban, ezzel a 7 ingyenes  digitális televízió- és 4 rádiócsatornát kínáló, tető- vagy  szobaantennával fogható szolgáltatást immáron több mint 220 ezren  használták május végén. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság  televíziós gyorsjelentésének adatait felhasználva elmondható, hogy  legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós platform bővült a  fenti periódusban hazánkban.
A digitalizáció üteme ezáltal a  földfelszíni platformon gyorsabbnak mondható, mint a kábeles  szegmensben, ahol a digitális előfizetések számának emelkedése a fenti  érték alatt maradt. Kiemelkedő eredmény ez annak fényében, hogy a  kábeles platformon több mint 1,2 millió, míg földfelszíni terjesztéssel  mindössze körülbelül 700 ezer háztartás tévézik még analóg módon.
Ezzel párhuzamosan, 2011 első öt  hónapjában a MinDig TV Extra digitális földfelszíni szolgáltatás  előfizetőinek száma megduplázódott és május végére megközelítette a 30  ezret. A MinDig TV Extra ezáltal a vezeték nélküli digitális televíziós  szolgáltatások közül a legnagyobb bővülést érte el az NMHH havi  statisztikái alapján, mindezt úgy, hogy a szolgáltatás keretében  összesen 18 televízióprogram érhető el. Ez az egyedülálló eredmény  köszönhető az áprilisban indított, rendkívül sikeresnek mondható új  reklámkampánynak is, amelyben humoros módon, Rudolf Péter  főszereplésével mutatta be az Antenna Hungária az új reklámkoncepcióját,  melynek szlogene: “Minden ami kell, és semmi, ami nem”.
A reklámkampányok hatására a  földfelszíni digitális televíziós szolgáltatások ismertsége tovább  emelkedett, a hazai háztartások 82%-ában már hallottak a MinDig TV-ről,  míg a bő egy éve a piacon megjelenő MinDig TV Extra szolgáltatásról a  háztartások már 53%-a rendelkezik ismeretekkel az Ipsos DVB-T platform  monitoring kutatása alapján.
Az Antenna Hungária 25 milliárd  forintot ruház be a digitális átállás során hatályos engedélyei és  szerződései alapján. Az AH az év második felében folytatja az ingyenes  és fizetős digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásainak  fejlesztését, ennek érdekében megkezdte az előkészületeket a Budapesten  és környékén jelenleg DVB-H tesztsugárzásra használt “B” multiplex DVB-T  célra történő felhasználásához, ehhez azonban a Nemzeti Média- és  Hírközlési Hatóság jóváhagyása is szükséges.
A MinDig TV szolgáltatásnak  köszönhetően jelenleg a lakosság 95%-a számára érhető el az ingyenes  digitális televíziózás lehetősége, mely érték az új digitális  telephelyek üzembe állításával az év végére tovább emelkedik. Az AH  reményei szerint az analóg földfelszíni televíziós hálózatok jövő évre  tervezett lekapcsolásához közeledve az analóg földfelszíni sugárzás  helyébe lépő MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatások népszerűsége  tovább növekszik. Az AH várakozásai szerint az év végére a MinDig TV  felhasználók száma tavaly év végéhez képest megduplázódik, számuk az  őszi és karácsonyi kampányok hatására elérheti a 350 ezret.
Antenna Hungária Zrt.
További információ:
Antenna Hungária Zrt.
Tóth András, kommunikációs vezető
Tel: +36 1 464-2110
E-mail: totha [kukac] ahrt.hu
Az Antenna Hungáriáról (www.ahrt.hu)
A MinDig TV-ről (www.mindigtv.hu)
A MinDig TV Extráról (www.mindigtvextra.hu