A MinDig TV digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használók számának növekedése meghaladta az 52 ezret a 2011 január-május közötti időszakban, ezzel a tető- vagy szobaantennával vehető digitalis szolgáltatást immáron több mint 220 ezren használták május végén. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság televíziós gyorsjelentésének adatait felhasználva elmondható, hogy legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós platform bővült a fenti periódusban hazánkban. A MinDig TV Extra digitális földfelszíni szolgáltatás előfizetőinek száma megduplázódott és május végére megközelítette a 30 ezret, mely eredménnyel a vezeték nélküli digitális televíziós szolgáltatások közül a legnagyobb bővülést érte el.
A MinDig TV digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használók számának növekedése meghaladta az 52 ezret a 2011 január-május közötti időszakban, ezzel a 7 ingyenes digitális televízió- és 4 rádiócsatornát kínáló, tető- vagy szobaantennával fogható szolgáltatást immáron több mint 220 ezren használták május végén. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság televíziós gyorsjelentésének adatait felhasználva elmondható, hogy legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós platform bővült a fenti periódusban hazánkban.
A digitalizáció üteme ezáltal a földfelszíni platformon gyorsabbnak mondható, mint a kábeles szegmensben, ahol a digitális előfizetések számának emelkedése a fenti érték alatt maradt. Kiemelkedő eredmény ez annak fényében, hogy a kábeles platformon több mint 1,2 millió, míg földfelszíni terjesztéssel mindössze körülbelül 700 ezer háztartás tévézik még analóg módon.
Ezzel párhuzamosan, 2011 első öt hónapjában a MinDig TV Extra digitális földfelszíni szolgáltatás előfizetőinek száma megduplázódott és május végére megközelítette a 30 ezret. A MinDig TV Extra ezáltal a vezeték nélküli digitális televíziós szolgáltatások közül a legnagyobb bővülést érte el az NMHH havi statisztikái alapján, mindezt úgy, hogy a szolgáltatás keretében összesen 18 televízióprogram érhető el. Ez az egyedülálló eredmény köszönhető az áprilisban indított, rendkívül sikeresnek mondható új reklámkampánynak is, amelyben humoros módon, Rudolf Péter főszereplésével mutatta be az Antenna Hungária az új reklámkoncepcióját, melynek szlogene: “Minden ami kell, és semmi, ami nem”.
A reklámkampányok hatására a földfelszíni digitális televíziós szolgáltatások ismertsége tovább emelkedett, a hazai háztartások 82%-ában már hallottak a MinDig TV-ről, míg a bő egy éve a piacon megjelenő MinDig TV Extra szolgáltatásról a háztartások már 53%-a rendelkezik ismeretekkel az Ipsos DVB-T platform monitoring kutatása alapján.
Az Antenna Hungária 25 milliárd forintot ruház be a digitális átállás során hatályos engedélyei és szerződései alapján. Az AH az év második felében folytatja az ingyenes és fizetős digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásainak fejlesztését, ennek érdekében megkezdte az előkészületeket a Budapesten és környékén jelenleg DVB-H tesztsugárzásra használt “B” multiplex DVB-T célra történő felhasználásához, ehhez azonban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság jóváhagyása is szükséges.
A MinDig TV szolgáltatásnak köszönhetően jelenleg a lakosság 95%-a számára érhető el az ingyenes digitális televíziózás lehetősége, mely érték az új digitális telephelyek üzembe állításával az év végére tovább emelkedik. Az AH reményei szerint az analóg földfelszíni televíziós hálózatok jövő évre tervezett lekapcsolásához közeledve az analóg földfelszíni sugárzás helyébe lépő MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatások népszerűsége tovább növekszik. Az AH várakozásai szerint az év végére a MinDig TV felhasználók száma tavaly év végéhez képest megduplázódik, számuk az őszi és karácsonyi kampányok hatására elérheti a 350 ezret.
Antenna Hungária Zrt.
További információ:
Antenna Hungária Zrt.
Tóth András, kommunikációs vezető
Tel: +36 1 464-2110
E-mail: totha [kukac] ahrt.hu
Az Antenna Hungáriáról (www.ahrt.hu)
A MinDig TV-ről (www.mindigtv.hu)
A MinDig TV Extráról (www.mindigtvextra.hu